Ben jij de volgende Fair Friend?

FairFriends verwelkomt iedereen die de wereld duurzaam leefbaar wil maken. Kleine initiatieven of grootse plannen, dat maakt niet uit. Positieve doeners, misschien een tikje rebels of tegendraads, want de 'grote boze wereld' maakt het ons niet makkelijk. De kracht van een gemeenschappelijk ideaal zet de wereld in beweging. Het halve volle glas, niet half leeg. De focus op de twee stappen voorwaarts, niet op dat stapje terug. Eerlijker, duurzamer, leefbaarder: een gelukkig leven met groot respect voor mens en natuur. Dat is waar het bij FairFriends om draait. Spreekt dat je aan, wordt dan ook Fair Friend:

- Door producten met een bijzonder verhaal te verkopen, met respect (zelf) gemaakt?
- Door projecten te realiseren die bijdragen aan een duurzaam leefbare wereld?
- Door FairFriends op een andere manier te steunen of groter te maken?

We verwelkomen je graag als Fair Friend bij FairFriends!

 

FairFriends zoekt versterking...

Voor ondernemende wereldverbeteraars hebben we altijd een boeiende functie/rol beschikbaar.

We bieden
- Een indrukwekkende leer/werkervaring bij een organisatie die de ambitie heeft koploper te zijn in sociaal en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
- Veel ruimte voor creatieve ideeën.
- Samenwerken met bevlogen andere wereldverbeteraars (een nuttig netwerk...)
 

We vragen
- Realistische wereldverbeteraars die willen 'denken' en 'doen'.
- 4-32 uur per week beschikbaar voor minimaal 2 maanden
- Sociaal, initiatiefrijk, sterk communicatief, goede beheersing Nederlandse taal (woord en geschrift), kortom: 'social entrepreneurs'.
- Voorkeur: enige ervaring met projectmanagement en/of event-organisatie en/of marketing en/of pr en/of goede doelen en/of social media.

Graag je reactie via het contactformulier.

 

Verkoop jouw producten via FairFriends

FairFriends is mede ontstaan uit de behoefte aan samenwerking op het gebied van marketing en verkoop. Vele kleinschalige (fairtrade) bedrijven zijn ontstaan uit een passie voor de producten en de betrokkenheid bij de (leefomgeving van de) producent. FairFriends heeft in 2012 de Wereldprijs van de ASN Bank vooral gewonnen omdat wij het succes van al deze initiatieven willen vergroten door slim samen te werken. Het FairFriends verkoopplatform en de verbinding met goede doelen als vorm van 'social return' is daarvan één van de resultaten. Daarnaast presenteren we ons gezamenlijk op evenementen en richten ons op niches, die voor ieder afzonderlijk lastig zijn, zoals bijv. relatiegeschenken voor de zakelijke markt.

Enkele voordelen van een webshop bij FairFriends:
- Je betaalt alleen bij verkoop van je product 18% (incl. BTW) voor gebruik van het de webshop.
- Meer bezoekers dan een gemiddelde eigen webshop door gezamenlijke presentatie op FairFriends.nl
- Vertel het verhaal achter het product in tekst en beeld via FairFriends en mediapartners
- Van alle productverkopen gaat 10% naar een goed doel: 5% bepaal jij als verkoper en 5% bepaalt de consument
- Extra inkomsten door promotie van (jouw producten bij) FairFriends: verschillende (affiliate) mogelijkheden
- Ontvang 5% provisie over de verkoop van FairFriends waardebonnen (ook B2B)
- Unieke B2B propositie: kopen en doneren met één waardebon. Volop keuze voor de ontvanger, een prachtig relatiegeschenk (kerst)
- Gezamenlijke activiteiten (denk aan beurzen, pop-up store en fulfillment): kostenbesparend en serviceverhogend
- Voordelig verzenden van pakketten door groepscontract met o.a. PostNL en DHL (tot 20% lager dan reguliere tarieven).

Voldoen jouw producten aan de Algemene Voorwaarden voor deelname als Productaanbieder? Stuur dan een bericht via het contactformulier en we nemen spoedig contact op.

 

Fondsen werven via FairFriends

Stichtingen met een ANBI-erkenning kunnen via FairFriends geld inzamelen voor een specifiek project. Daaraan zijn geen kosten verbonden en FairFriends keert 100% van de ontvangen donaties uit, zolang je project voldoet aan de Algemene Voorwaarden. Hoe dat kan? FairFriends vraagt een fee voor de verkoop van producten. Uit die opbrengsten financieren we alle kosten, zoals onderhoudt van het platform, marketing, service, etc.

De enige tegenprestatie die we vragen is promotie van je eigen project bij je achterban en daarmee impliciet promotie van FairFriends.nl.

Maar er is meer! Naast donaties aan jouw project kunnen bezoekers ook producten bij FairFriends kopen. 10% van de opbrengst daarvan is bestemd voor de deelnemende projecten. Dus van een product dat € 10,00 kost, gaat altijd € 1,00 naar de projecten.

En dat is nog niet alles! Je kunt op je eigen site een speciale link plaatsen naar (je eigen project) op FairFriends. Komt daardoor ook de verkoop van een of meerdere producten tot stand, dan ontvang je een bericht per email en is 3% (incl. BTW) voor jouw project.

En dan tot slot, last but not least: de FairFriends waardebon. Een prachtig relatiegeschenk voor bedrijven! De medewerkers/relaties ontvangen een bon en kunnen die inwisselen voor eerlijke producten en/of donaties. Maximale vrijheid, maximaal gemak en bovenal een heel mooi (kerst?!)kado! En als jij een bedrijf aandraagt dat minimaal € 250 waardebonnen afneemt, dan ontvangt jouw project daarvan 3%. Stel, een bedrijf heeft 100 medewerkers die voor kerst een FairFriends waardebon van € 50 ontvangen. Totale omzet is € 5,000 en dus een donatie van € 150,00 voor jouw project. En als je jouw project vervolgens onder de aandacht van de waardebon-ontvangers brengt, dan zal een deel vast en zeker aan jouw project worden gedoneerd. Tel uit je winst...

Kortom, crowdfunden bij FairFriends heeft vele voordelen! Voldoet jouw project aan de Algemene Voorwaarden voor deelname als Projectaanbieder? Stuur dan een bericht via het contactformulier en we nemen spoedig contact op.

 

Supporters en ambassadeurs

Mensen en organisaties die (de deelnemers aan) FairFriends een warm hart toedragen, verwelkomen we uiteraard met open armen. Dat geldt voor zowel FairFriends BV als voor de FairFriends Foundation. Samenwerken aan een betere wereld en elkaar versterken is de basis. Bel of mail ons en vergeet even iedere 'ja, maar...'. Wij zien een bericht, liefst middels het contactformulier, met groot genoegen ttegemoet. En wie weet staat jouw (organisatie)naam binnenkort op onze supporters-pagina.